Terri Hron: Forensic Music
Poezie, která v kompozici zní, pochází z poslední sbírky mého dědečka, Jana Vladislava. Je pro mě obtížné vysvětlit, jakým způsobem jsou jednotlivé básně propojené, a také odstřihnout sebe sama od vztahu k němu samotnému – ať už zažívaného osobně, nebo prostřednictvím mé matky. Nemožnost vytvoření takových propojení a snaha pochopit, „co to všechno znamená“, je vlastně duchem mé kompozice Forensic Music. Zkouším v ní proti sobě stavět podobně disparátní elementy, nechávám je vyvěrat na povrch a čekám, až se opět srazí.
Forensic Music je také jakousi archeologií mých dřívějších skladeb – Pták Ohnivák, BitterSweet a Fénix. Všechny jsou propojené představou transformace a znovuzrození. Různé elementy jsou prosévány, obraceny naruby a skládány opět dohromady. Jako kdybych ty skladby ničila, následně je opět dávala dohromady a zkoušela přijít na to, jak fungovaly a komunikovaly – ovšem bez jasného výsledku a závěru.
Terénní nahrávky, které jsem použila ve Forensic Music, se vztahují k poetickým obrazům básní a archeologickým aluzím: zpěv ptáků, příboj oceánu prosévající plážové kamínky, invazivní mechanické hluky a oheň.