14. června 2014 v 0:08 |

[03] George Cremaschi: Téměř poslední dech

[03] George Cremaschi: Téměř poslední dech
c2f2aba572c974a5a9a41c3d6bcfc9db.png
14. června 2014 v 0:08 |

[03] George Cremaschi: Téměř poslední dech

rAdioCUSTICA selected 2010 | 19:42

Requiem o pěti částech pro komorní ansámbl a elektroniku (věnováno Birgit Helene Scheib)

Noční jízda v bouři.
Co myslíš?
Měl bys přijet.
Vídeň je v zimě tak nádherná.
Plány do budoucna, krutá naděje.
Co myslíš?
Bez odpovědi.

Přestože se původně jednalo o krátkou kompozici objednanou san franciským souborem pro novou hudbu sfSound, aby zazněla na večeru věnovaném krátkým skladbám, od začátku jsem myslel na to, že bych rád tento materiál rozvinul do podoby rozsáhlejší kompozice.
Když jsem začal připravovat kompozici pro PremEdici Radioateliéru, všechny mé představy byly úplně jiného rázu. Jak se ale postupně vyvíjely, jak se rodil svět „Téměř posledního dechu“, uvědomil jsem si, že snad právě toto je čas k navázání na mou předchozí spolupráci na krátké kompozici pro sfSound. Právě jsem plánoval cestu do Kalifornie a rozhodl jsem se, že podniknu nové nahrávání se svými přáteli v sfSound, pro které původní hudba byla napsána.
Všechna nově nahraná hudba se odvíjí od jedné jediné jednoduché melodie, kterou jsem harmonizoval a poté ze vzniklého akordického tvaru vyjmul, takže zůstaly samotné akordické série.
Celý postup jsem znovu opakoval, takže vznikly dvě skupiny akordických sérií, které mně posloužily jako základní a jediný materiál pro celou kompozici.
První elektronická sekce je vytvořená z posledního akordu předcházející instrumentální části, přičemž každý jeden hudební nástroj je procesován jednoduchou granulační syntézou. Druhá elektronická část byla vytvořená pomocí dvou analogových oscilátorů.

Spoluúčinkovali: With Kyle Bruckmann - hoboj, Matt Ingalls - klarinet, basový a kontrabasový klarinet,
John Ingle - sopránový, altový a barytonový saxofon, Matthew Goodheart - klavír, Kjell Nordeson bicí nástroje.